مقاله موضوعات مطالعه موزه آرژانتین

جهت تدوین الگوی برنامه ریزی فضا در وهله اول نیاز به تدوین و مشخص کردن اهداف پروژه در سطح عملکردی مجموعه می باشد:اهداف موره و مجموعه فرهنگی شهر:_ جدب علاقمندان و هنرجویان و پرورش استعداد آن ها_ جذب اساتید و هنرمندان با تجربه_ پیدا کردن استعدادهای پنهان_ پر کردن اوقات فراغت دانشجویان میباشد. مقاله موضوعات مطالعه موزه آرژانتین در قالب فایل ورد آماده برای ویرایش و پرینت میباشد.

بخش آموزش:

  1. آموزش عملی
  2. آموزش نظری
  3. اداری_ خدماتی

جدول شماره ۱: برنامه ریزی فضایی کارگاه موسیقی

 

اجزای فضا

 

سرانه

 

ظرفیت(نفر)

 

مساحت

 

تعداد

 

ضریب زیر بنا

 

مساحت کل

 

سالن اصلی

 

۳

 

۳۰

 

۹۰

 

۲

 

_

 

۱۸۰

 

انبار تجهیزات

 

_

 

 

_

 

۱۲

 

۱

 

_

 

۱۲

 

اتاق ضبط و رکورد

 

_

 

_

 

۴۰

 

۱

 

_

 

۴۰

 

اتاق مربی

 

_

 

۴

 

۲۵

 

۱

 

_

 

۲۵

 

عرصه های موزه:

  1. نگارخانه
  2. کتابخانه
  3. فروشگاه کتاب
  4. رستوران
  5. سازمان موزه
  6. سمعی و بصری(واحد عکاسی)
  7. سمعی و بصری (سینماتک و خدمات صوتی و تصویری)
  8. خدمات نمایشگاهی
  9. سالن نمایش مجسمه(باغ مجسمه)
موزه
موزه

موزه کیمبل:

  1. مدیریت مجسمه
  2. بخش گالری و نمایشگاه
  3. آمفی تئاتر و سالن اجتماعات مرکزی
  4. بخش تخصصی و کارشناسی
  5. بخش آموزش
  6. بخش خدمات و فروشگاه
  7. کتابخانه
  8. خدمات و تأسیسات
  9. امنیت و حراست

برنامه ریزی فیزیکی و استانداردها:

موزه و گالری های هنری دارای اهداف مشترکی هستند و به عنوان ساختمان نیز در بسیاری از مشخصه ها مشترکند. در کل اهداف اصلی موزه و گالری های هنری جمع آوری، مستند سازی حفظ وپژوهش، تعبیر و نمایش صورتی از شواهد مادی است. برای این منظور افراد زیادی با تخصص های گوناگون مورد نیاز است. اما تفاوت های حائز اهمیتی بین گونه های متفاوت موزه و گالری هنری وجود دارد.

شرح فضاها: ۱٫ بخش اداری    ۲٫ خدمات و کنترل   ۳٫ نگارخانه   ۴٫ آمفی تئاتر

بخش اداری:

  1. ریاست
  2. اتاق جلسات و روابط عمومی
  3. سمعی بصری
  4. دبیرخانه
  5. دفاتر انجمن های فرهنگی
  6. اتاق کنترل بوسیله دوربین های مداربسته
  7. اطلاعات

ورودی موزه:

  • فروش بلیط، اطلاعات و نگهبانی   …. ۳۰ متر مربع
  • هال ورودی(لابی)   …….    ۶۰ مت مربع
  • فروش نشریات و پوستر ….. ۱۲ متر مربع

نورپردازی جانبی:

این نوع از نور با تعبیه پنجره ها و یا روزنه های متوالی در دیوارها بوجود می آید. هر دو نوع می توانند در قسمت قابل دید به بیرون یا در بالای دیوارها، ایجاد شوند. نوع موزه و نمایشگاه های آن، در انتخاب یکی از این دو نوع تعبیه مؤثر خواهد بود. پنجره ها چه جدا طراحی شود و چه بصورت متوالی باشند، هر دو یک عیب جدی دارند که محل نصبشان، دیوار را بلااستفاده می کند؛ چون اگر ویترین ها و نقاشی ها در طرف مقابل نور قرار گرفته باشند، بطور غیر قابل اجتنابی باعث انعکاس نور می شوند و از دید بیننده ممانعت به عمل می آورند. طرفداران نور جانبی به موفقیت این نوع ازنور در آشکار کردن کیفیات و وضوح نقاشی ها و حجاری های قرون مختلف اشاره می کنند. همه این ها باید با استفاده درست از فضای کم اتاق ها، ترتیب و قرارگیری اتاق های متفاوت، اندازه و عمق اتاق ها در نظر گرفته شود. هدف ایجاد بیشترین سرچشمه های نور و بدست آوردن یک اتحاد هماهنگی در نور اتاق ها می باشد.

مطلب بالا چکیده‌ای از تحقیق و پژوهش اصلی میباشد جهت تهیه نسخه کامل آن از باکس زیر اقدام به خرید و دانلود نمایید
لینک خرید پژوهش مقاله موضوعات مطالعه موزه آرژانتین:
تحویل فوری و خودکار فایل با لینک مستقیم بعد از پرداخت
تعداد صفحه: 54
قالب: فایل word

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *