تحقیق تصویرسازی اشعار احمد شاملو رشته گرافیک

از مهمترین مشخصات شاملو واقع بین بودن او، درگیر شدن با شرایط موجود و از عهده برآمدن است. بدین معنا که هر وقت جلوی او را جایی گرفته­اند، جایی دیگر رفته، کاری دیگر به دست گرفته، گویی دیگر در میدانی تازه زده است. به خود اعتماد دارد، با خویش صادق است، از حرفهای پسله پنهان دیگران نمی­ترسد، هدف خود را اشاعه هنر و فرهنگ جهانی است بر هر چیز، حتمی بر اعتبار نام و جاذبه خود ترجیح می­دهد، نمی­خواهد وجیه المله باشد، می­داند که باید وقتی خطر کرد، حتی در آغاز چیزی را باخت تا چیزهایی را برد. می­داند عده­ای هستند که همیشه بیرون گود هستند و رجزی می­خواند. باور دارد که انتشار مجله ادبی هفتگی به مراتب تأثیرگذارتر از نشریه ماهانه یا فصلی است.

 تحقیق تصویر سازی اشعار احمد شاملو در قالب فایل ورد به همراه فهرست و منبع آماده برای ویرایش و پرینت میباشد.

 تصویرسازی اشعار احمد شاملو

احمد شاملو (۱٫ بامداد) یکی از راهگشایان ممتاز شعر پارسی است که پس از نیما بیشترین تأثیر را بر شعر و شاعران معاصر داشته است. او در دوره فقر ادبی و انحطاط اندیشه که غالباً به سخن از «تن­های برهنه و هوس­های برهنه­تر» می­رفت و عشق گهنکار و طرح قامت یار و چشم­اندازهای دیگر جنسی درونمایه شعر بیشتر شاعران بود. شاعرانی که به بیان واقعیت­های سطحی زندگانی دل خوش می­داشتند ـ زندگانی امروزین را با پیچ و خم­ها و زیر بم­هایش به جهان شعر کشاند و از واقعیت­های ژرف سخن به میان آورد. شاملو در آغاز، کار خود را با مجموعه­ای از نثر و نظم به نام «آهنگ­های فراموش شده» ۱۳۲۶ شروع کرد که سیاه مشقی بیش نبود.

مختصری درباره ادبیات ایران :

نزدیک­ترین کس در ادبیات ایران به احمد شاملو حافظ شیراز را داریم این نباید خوف و صیحه حیرت برانگیزد نه برای پایین آوردن ارزش رعب­آور حافظ و نه، برای بالا بردن مردی از روزگار ما، زنده در میان ما که یک سر و دو گوش دارد و چون می­بینمش و سخنش را می­شنویم و او را در حال ضعف مستی دیده­ایم نباید چیزکی باشد، چه رسد به آن که به او این همه حرف و یک چنین مقایسه­ای تعلق بگیرد.

تصویرسازی
تصویرسازی اشعار

حافظ و نیما (دو استاد)

  1. «حافظ برای من انسانی است غم­خوار بشریت … حافظ که به عقیده­ی من شاعر شاعران است و به احتمال زیاد نخستین شاعری که شعر را سلاح مبارزه­ی اجتماعی کرد ناگزیر از مصادره­ی مضامین شاعران پیش از خود بود … حافظ زبانی داشت در حد اعجاز و تعهدی جوشان …

حافظ در مرتبه­ی اول با فریبکارهای اهل ریا در جدال بود و راز ماندگاریش در این­ها است : تعهد عمیق انسانی ـ اجتماعی و شاعرانه­گی جان پاک و ضخامت زبانش.

غنی­تر کردن زبان و بیان رسانه ­ها :

روزنامه­ها در آغاز پیدایی خود توسط ادیبان و اهل فرهنگ اداره می­شد، آدمهایی مثل شیخ احمد روحی، ملک المتکلمین، دهخدا، فروغی، بهار، سعید نصیبی، دشتی، میرزاده عشقی و دیگران در آن قلم می­زند که هر یک به گونه­ای شاعر، نویسنده یا ادیب و پژوهشگر بودند.

مدیر روزنامه اطلاعات از ۱۳۰۴ به بعد ترکیب روزنامه را که مجموعه مقالات و اندکی اخبار بود وارونه کرد، روزنامه به سیاق نشریات صبح و عصر فرنگستان شد مجموعه اخبار و اندکی مقالات و البته این تحولی درست به جا در زمینه خبررسانی و روزنامه نویسی بود. اما به تدریج عرصه محدود کلمات و عبارات تکراری در اخبار روزانه، جملات هیجان زده و سطحی تفسیرهای سیاسی و تعبیرهای اجتماعی، بد دهنی­های رایج مطبوعات ستیزه­گر حزبی و ضد آن، بی دقتی و شلختگی در کاربرد الفاظ، معانی و تعابیر و عوامانه­تر شدن روزافزون برای بسط ارتباط با خوانندگان کم سواد، زبان نشریه­ها را فقیر، بی رونق و ستوه­آور می­کرد.

شاملو در گفتگوی با من اشاره کرد که دو خاطره در زندگی فکری او تأثیر شگرفی داشته است یکی ماجرای باغ دولتی خاش و دیگری قرار گرفتن او جلوی جوخه اعدام. ماجرا چنین بود :

سال ۱۳۲۴ بود از زندان متقین آزاد شده بودم و با خانواده به رضاییه می­رفتم. پدرم افسری بود که به خاطر کله شقی­هایش همیشه از این طرف ایران به آن طرف کشور تبعید می­شد. خاش، چابهار، مشهد، یک ماه اینجا، دو ماه جای دیگر. حالا نوبت رفتن به رضاییه بود. کلانتر مرزی بود. توی ساختمان دولتی نشسته بودیم که دموکراتها به سراغمان آمدند، ما را، من و پدرم را گرفتند.

عقاید شاملو درباره شعر :

شاملو همچون بسیاری از نوپردازان از جعفر خامنه­ای، تقی رفعت، نیما یوشیج گرفته تا شاعران دهه اخیر با گذشته گرایان می­ستیزد و کسانی چون رهی معیری، رعدی آذرخشی، پژمان بختیاری، مهدی حمیدی، و حتی ملک الشعراء بهار را «ناظم» می­شناسد، نه شاعر. بسی پیش از شاملو و کمی پیشتر از «نیما» عده­ای از جوانان تندرو و بعد از جنبش مشروطه بر ضد سنت­ها گذشته که بر دوش نوآوران سنگینی می­کرد قیام کردند و گفتند شکوه آثار گذشته آنها را به پیروی بی چون وچرای آنها ناچار نمی­کند.

جعفر خامنه­ای، تقی رفعت و میرزاده عشقی هر کدام با زبان خویش سخنگوی این عصیان شدند. به زودی آتش مجادله بین دو دسته محافظه کار به پیشوائی ملک الشعراء بهار و تندرو به پیشوائی تقی رفعت شعله و رشد و پس از گفتگوهای فراوان، ملک الشعراء بهار چون شاعری واقع بین بود، تا حدودی به استدلال­های جبهه مخالف تسلیم شد.

 

 

فهرست مطالب تحقیق تصویرسازی اشعار احمد شاملو

 

  • فصـل اول
  • ۱ـ۱ـ مختصری درباره ادبیات در ایران …………………………………………………….
  • ـ حافظ و نیماد (دو استاد) …………………………………………………………………..
  • ۲ـ۱ـ ادبیات و شعر نو ………………………………………………………………………
  • ۳ـ۱ـ خصوصیات ادبی شعر شاملو ………………………………………………………….
  • ۴ـ۱ـ ویژگیهای تکنیکی شعر شاملو ………………………………………………………….
  • ۵ـ۱ـ بیوگرافی احمد شاملو ………………………………………………………………….
  • فصـل دوم
  • ۱ـ۲ـ هویت تصویری در تبلیغات ……………………………………………………………
  • ۲ـ۲ـ انواع انسان نمایی ……………………………………………………………………..
  • ـ انسان نمایی دیداری ……………………………………………………………………….
  • ـ هویت بخشی به کالا با استفاده از تصویر انسان …………………………………………..
  • ۳ـ۲ـ انسان نمایی ـ کلاژ …………………………………………………………………….
  • ۴ـ۲ـ انسان نمایی کلامی …………………………………………………………………….
  • ۵ـ۲ـ سطوح انسان نمایی در تبلیغات ………………………………………………………..
  • ـ اعتبار و حیثیت ……………………………………………………………………………
  • ـ همکار ……………………………………………………………………………………..
  • ـ مشاور ……………………………………………………………………………………..
  • ـ دوست ……………………………………………………………………………………..
  • ـ خودمصرف کننده ………………………………………………………………………….
  • ـ شی ساختن انسان ………………………………………………………………………….
  • فصـل سوم
  • ۱ـ۳ـ نقل قولهای شاعر و دیگران …………………………………………………………..
  • ۲ـ۳ـ فرهنگ کوچه و تدریس ……………………………………………………………….
  • ۳ـ۳ـ مردنگی شمعی لرزانی تو در؟؟؟ ……………………………………………………..
  • ۴ـ۳ـ ژورنالیسم پویا …………………………………………………………………………
  • ـ مجلات ادبی ……………………………………………………………………………….
  • ۵ـ۳ـ فعالیت روزنامه­نگاری شاملو ………………………………………………………….
  • ۶ـ۳ـ مشخصات و ویژگی­های شاملو ………………………………………………………..
  • ۷ـ۳ـ انتشارات شاملو ………………………………………………………………………..
  • ـ ایرانشهر و کتاب جمعه ……………………………………………………………………
  • فصـل چهارم
  • ۱ـ۴ـ ویژگیهای ژورنالیسم شاملو ……………………………………………………………
  • ۲ـ۴ـ کوچ کردن زبان و بیان رسانه­ها ………………………………………………………
  • ۳ـ۴ـ غنی کردن زبان و بیان رسانه­ها ………………………………………………………
  • ۴ـ۴ـ شاملو در گفتگوی با ناصر حریری ……………………………………………………
  • ۵ـ۴ـ عقاید شاملو درباره شعر ………………………………………………………………
  • ۶ـ۴ـ دیدگاه احساسی در اشعار شاملو ……………………………………………………….
  • ۷ـ۴ـ ویژگیهای اصیل شعر شاملو …………………………………………………………..
مطلب بالا چکیده‌ای از تحقیق و پژوهش اصلی میباشد جهت تهیه نسخه کامل آن از باکس زیر اقدام به خرید و دانلود نمایید
لینک خرید پژوهش تحقیق تصویرسازی اشعار احمد شاملو رشته گرافیک:
تحویل فوری و خودکار فایل با لینک مستقیم بعد از پرداخت
تعداد صفحه: 34
قالب: فایل word

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *