پروپوزال آنتونی کارو و هنر مفهومی

تمام هنر مفهومی است زیرا هنر تنها به صورت مفهومی وجود دارد به بیانی دیگر هنر مفهومی به مثابه صورت هنری ای توصیف می شود .به لحاظ نظری رشد نامتوازنی داشته و بیش از حد عقلانی است. با توجه به تغییر و تحولات بنیادینی که طی چند قرن اخیر در زمین ههای مختلف، از جمله فلسفه، علم، اقتصاد، فرهنگ، و هنررخ داده و تأثیر بسیار عمیق آ نها بر روابط انسانی و نگر شهای اجتماعی، اهمیّت توجه مجدد به مسائلی در قلمروهای مختلف، از جمله قلمرو هنر  آشکار میشود. یکی از چهر ه های شاخص که در این حوزه اثرشایانی دارد مجسمه ساز بزرگ آننونی کارو است

کارو با نوعی نگرش متفاوت به هنر و زیبایی شناسی ، مفروضات بنیادین اجتماعی و فلسفی رایج در جهان هنر را به چالش کشیده و استدلال می کند که در خلق اثر هنری بزرگ و شکل گیری هنرمند بزرگ، به عنوان فردی دارای نبوغ، بسترهای اجتماعی و عوامل نهادی  و روحیه زیبایی دوستی نقش مهمی ایفا می کنند.

بررسی حاضر  با طرح زندگینامه و نوع تفکر و رفتار های کارو که وی چگونه، با روحیه زیبای پسندی اش و بهره گیری از هر هنری همچون موسیقی نشان می دهد که چگونه کارو، به حوزه هنرمندان هنر مفهومی پیوسته و از مشاهیر در هنر مفهومی مبدل شده است …

قبلا در رابطه با هنر مفهومی بررسی های متعددی صورت گرفته است. همچنین راجع به تاثیر هنرمندان در هنر مفهومی. ولی منحصرا بررسی تخصصی ای راجع به نقش آنتونی کارو، مجسمه ساز به نام در هنر مفهومی صورت نگرفته است… [ادامه در نسخه پروپوزال کامل]

Anthony Caro
Anthony Caro

سوال:

1- هنر مفهومی چیست؟

2- آنتونی کارو چگونه نوع هنرمندی است؟

3- تاثیر آنتونی کارو بر هنر مفهومی به چه صورتی است؟

فرضیه:

به نظر می رسد که آنتونی کارو، هنرمند مجسمه ساز آثاری برجسته در زمینه هنر مفهومی دارد.

روش تحقیق :

تحقیق حاضر به صورت توصیفی- کیفی بوده وبه شیوه کتابخانه ای و جمع آوری فیش انجام شده است. بررسی حاضر براساس اطلاعات موجود در منابع معتبر و در درسترس علمی و به صورت کاملا نظری صورت گرفته است و لازم به هیچ گونه  بررسی میدانی جهت این پژوهش نبوده است.

Conceptual_art
Conceptual_art

نتیجه گیری

مساله ی مورد بررسی در این تحقیق بررسی هنر مفهومی، زندگی هنرمند بزرگ، آنتونی کارو و در نهایت بررسی این مساله بود که آنتونی کارو چه ربط و جایگاهی با هنر مفهومی دارد

محدوده هنر مفهومی ، هنرمندان آن و آثار فرضی آن به هیچ وجه مشخص نیست. هنر مفهومی چون تبسمی است که هرچه در آن دقیق تر می شویم کمرنگ تر و کمرنگ تر می شود اندک آثار هنری که در طی دوران کوتاه توسط معدودی هنرمدان ارائه شدند که سرشناس ترین این هنرمندان در سالهای بعد در سبک های دیگری به کار پرداختند. اما از سویی دیگر و در شرایطی متفاوت هنر مفهومی را می توان به منزله ی  محوری دانست که گذشته بر حول آن به زمان حال رسیده است علاوه براین میراث هنر مفهومی به طرزی استثنایی بحث برانگیز است اکثر شخصیت های هنری آن هنور در قید حیاتند. و از منزلت و اهمیت خود با حساسیت و حسادت تمام دفاع می کنند در میانه ی دهه 1990 در بین اعضای سابق و آن زمان هنرمند مجسمه ساز به نام آنتونی کارو  را  می بینیم که با الهام فراوانی که از عوامل هنری محیط پیرامون خود از جمله صدای دلنشین موسیقی می گرفت به مجسمه سازی می پرداخت و روحیه ای زیبایی پسند داشت و بدین سبب شده است  که او به واسطه روحیه و آثارش نقشی بسزا در هنر مفهومی ایفا کرده است.

منابع فارسی مورد بررسی در پروپوزال آنتونی کارو و هنر مفهومی:

2-امیرحاجبی؛ کاوندی، فاطمه؛ هنرمفهومی، تهران، انتشارات ناظر، 1392

3-فرامرزی، محمدتقی، تاریخ هنر نوین،تهران، انتشارات زرین و نگاه، 1374

4-لوی اسمیت، لوی، مفاهیم و رویکردهای آفرینش جنبش های هنری قرن بیستم ، تهران، چاپ نشر نظر، 1380

5-مارزونا، دانیل، هنر مفهومی، تهران، انتشارات کتاب آبان، 1969

6-نوربرت، لیتن، هنر مدرن، تهران، انتشارات نشر نی، 1382

7- آویکان، بتی،هنر کاسپیچوال،(هنر مفهومی)، مجله هنر و معماری .تهران. 1380

8-آزبورن، پیتر،ترجمه نغمه رحمانی، هنر مفهومی، تهران، انتشارات مرکب سپید،1390

6-نشریه بیناب، تهران، اردبیهشت 1383.

7- نشریه تندیس، شماره 15 تهران. 1383

دانلود فهرست سرفصلهای مورد بررسی قرار گرفته در این پروپوزال

مطلب بالا چکیده‌ای از تحقیق و پژوهش اصلی میباشد جهت تهیه نسخه کامل آن از باکس زیر اقدام به خرید و دانلود نمایید
لینک خرید پژوهش پروپوزال آنتونی کارو و هنر مفهومی:
تحویل فوری و خودکار فایل با لینک مستقیم بعد از پرداخت
تعداد صفحه: 26
قالب: فایل ورد
توضیحات: کامل با چکیده + فهرست + منابع ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *